fredag den 27. juli 2012

Ovnbagte svampe med ricottafyld

Hej.. I dag har jeg været i Rødovre Centrum og har shoppet en smule, jeg viser mine indkøb i morgen på bloggen. Nu kommer min første opskrift her på bloggen, eller rettere sagt er det ikke min opskrift, men en af Jamie Olivers opskrifter som stammer fra hans kogebog, Jamies Italien. I dag lavede jeg aftensmad og jeg valgte at lave disse vildt lækre svampe med ricottafyld og så en frisk salat som tilbehør. Svampene er super lækre, og så er de så lette at lave!


Ricottafyld:
- Ricotta (Jeg brugte 250 g, det svarede ca til to bakker champignoner)
- Revet skal af 1,5 citron (HUSK at de skal være ØKO ;))
- Lidt chilipulver
- Salt og peber
- Noget friskhakket oregano (tørret kan også bruges, men frisk smager bedst)
- 1,5 håndfuld friskrevet parmesan

Andet:
- 2 bakker svampe
- Olivenolie

Forvarm ovnen på 225 grader.
I blander alle indgredienser sammen til ricotta, og så smager i det til, og derefter stiller i det bare i køleskabet ;-)
I renser svampene og fjerner stokkene. Efter det dypper i "hovedet" ned i noget olivenolie med lidt salt og peber i, og ligger det derefter på bagepapiret med lamellerne op ad. Det gør i med alle svampene. Svampene fyldes derefter med ricottafyldet efter behag, og de stilles i ovnen i 15 min ca til at de er lidt gyldne ovenpå.

I behøver ikke følge opskriften 100%, det er vigtigt at i selv står og smager jer frem til hvad I kan lide :).










I er MEGET velkomne til at smide en kommentar, hvis i har nogle spørgsmål.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar